Tuesday, July 2, 2013

buat kerja gila lagi

assalamualaikum..........

<mood sedih>

aku dapat tugas untuk 'perkara' tuu.
tapi aku sedih.kecewa. jadi aku lari dari buat tugas tuu.
aku call mak and menangis macam orang gila. 
aku mintak mak datang. mak tak nak. katanya 
tak ade siapa nak ambil aku.

aku kat surau masa tuu. lepas dah solat Isyak, aku call kereta sewa. tak berangkat.
aku down. aku mesej kat nombor kereta sewa tuu. berharap ada servis penghantaran malam tuu.
last last bateri terus kosong and phone mati.
dah banyak kali aku on balik. terus mati. 
aku buntu. 
aku lapar sangat. tak makan dari pukul 2 petang sampai 9.30 malam.

aku pergi foodcourt. takkan aku nak tidur kat surau sampai pagi besok.
aku order burger daging satu. sebab memang takde orang yang lain yang order.
aku nampak bas. aku tak tahu sempat ke tak aku dapat naik bas tuu. sebab lagipun aku dah order makanan.
takkan nak cancel. beberapa minit lepas tu, bas tuu dah gerak.

waaa.. tak sempat.
ada banyak lagi bas tapi pemandunya tak ade.
aku tak yakin bas akan gerak cepat.
lagipun siapa lagi nak naik bas malam malam.
aku jer.

order dah siap. aku decide nak jalan kaki.
aku lalu jalan shortcut. jalan sorang sorang. malam malam.
hanya bertemankan bintang di langit dan orang yang lalu lalang dengan kenderaan masing masing.
tak ade sikit pun perasaan takut. aku jadi berani sangat.
ini memang kerja gila. perempuan jalan bersendirian malam malam.

macam macam perasaan yang ada sekarang. berharap semuanya akan baik baik sahaja. bukan rezeki aku lagi. pasti ada. nanti...........

<ini half dari cerita sepenuhya>
dot.ella.enchanted.

No comments:

Post a Comment